Посада: вихователь, фізінструктор
Освіта: середня-спеціальна Харківське педагогічне училище, 1985 р.
Педагогічний стаж: 25 роки
Категорія: Звання «вихователь-методист»
Проблема над якою працює вихователь:
Девіз роботи:
понеділок 08.00-12.00
середа 08.00-12.00
п'ятниця 08.00-13.20
Здоров’я є умовою гармонійного розвитку
людини і в той самий час показником рівня
соціально-емоційного розвитку суспільства.
О.М. Анохін
Здоров’я дітей — основне джерело щастя, радості батьків, педагогів, суспільства в цілому. Сучасна наука розглядає здоров’я як складний феномен глобального значення, що становить собою цілісність чотирьох сфер: фізичної, психічної, соціальної та духовної. Життя доводить, що проблему збереження здоров’я можна назвати без перебільшення найважливішою проблемою для розвитку освіти в Україні на майбутнє.
Особливе занепокоєння викликає здоров’я дитячого населення як підґрунтя формування майбутнього трудового потенціалу. Отже, особливої уваги потребують проблеми збереження здоров’я, і це насамперед стосується дітей.
Збереження здоров’я здорових поряд із профілактикою захворювань — найменше витратний та найефективніший шлях зміцнення здоров’я суспільства, у тому числі молодого покоління.
Науковці довели, що сьогодні дітям потрібні не лише знання про здоров’я, а й життєві навички, що допомагають зробити життєвий вибір, досягти мети, скоригувати поведінку, зберігати і зміцнювати здоров’я, сприяють розвитку й зміцненню соціально-цінних мотивацій. Безумовно, перед навчальними закладами постає завдання організувати навчально-виховний процес на засадах здоров’язбереження, розвивати професіоналізм педагогів щодо формування основ здорового способу життя, культури здоров’я, превентивного навчання і виховання дітей.
Організація оздоровчо-профілактичної роботи в умовах дошкільного навчального закладу вимагає підтвердження наукових досліджень, авторських розробок з урахуванням індивідуального підходу до стану здоров’я дітей і розвитку кожної конкретної дитини.
Творчий підхід педагогів до створення системи оздоровчої роботи в умовах дошкільного навчального закладу, що містить організацію оздоровчого режиму, упровадження нетрадиційних видів оздоровлення та новітніх педагогічних технологій, активні форми методичної роботи з педагогами та батьками, дослідно-експериментальну роботу з контингентом дітей, які часто хворіють веде колектив до позитивних результатів.
Використання нетрадиційних засобів та методів допоможе вихователям, інструктору з фізкультури, методисту творчо осмислити запропоновані рекомендації та використовувати їх заради здоров’я дітей.
Дошкільний навчальний заклад № 1 «Ялинка» — це сучасний дошкільний заклад, пріоритетним напрямком якого є створення здоров’язберігаючого освітнього простору, відкритого до інноваційних технологій, орієнтованого на індивідуальний розвиток особистості, заснованого на формуванні перших знань про здоров’я, здоровий спосіб життя.
Мережа закладу:
· усього дітей — 315;
· усього груп — 13;
· груп раннього віку — 2 групи ( дітей);
· груп молодшого віку — 3 групи ( дітей);
· груп старшого віку — 3 групи ( дітей);
· група короткотривалого перебування – 2 групи (дітей)
Головна турбота — ДИТИНА, забезпечення її інтересів та потреб».
Необхідно також зазначити, що однією з найважливіших переваг оздоровлення дітей у нашому дошкільному закладі є те, що дитину оточують кваліфіковані вихователі, практичний психолог, логопед, медична сестра, які постійно контролюють виконання оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я.
Пріоритетним напрямком роботи ДНЗ № 1 є створення здоров’язберігаючого освітнього простору, що орієнтується на індивідуальний розвиток особистості, заснований на формуванні у дошкільників початкових знань про здоров’я і здоровий спосіб життя.
Профіль навчально-виховного процесу:
· фізкультурно-оздоровчий;
Пріоритетні напрями роботи ДНЗ № 1 — Школи сприяння здоров’ю
· Організація оздоровчо-профілактичної роботи з дошкільниками.
· Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя педагогічного та батьківського колективів.
· Валеологічна спрямованість навчально-виховного процесу.
Основні напрями діяльності дошкільного закладу —
Школи сприяння здоров’ю
· Педагогічний
Мета: попереджувати поширення шкідливих звичок у дитячих колективах.
Шляхи реалізації: системна профілактична робота з батьками вихованців під час колективних переглядів занять, консультацій, бесід, відвідувань вихованців удома.
· Санітарно-гігієнічний
Мета: підвищувати санітарну грамотність та культуру.
Шляхи реалізації: пропаганда серед батьків вихованців, членів колективу.
· Медично-соціальний
Мета: працювати з сім’ями неблагонадійного контингенту, дітьми «групи ризику».
Шляхи реалізації: оздоровлення макросоціального середовища; визначення мотивів, що призводять до шкідливих звичок.
· Психологічний
Мета: коригувати неправильне виховання і ранні аномалії розвитку особистості.
Шляхи реалізації: індивідуальна робота з неблагонадійними сім’ями; інформативне забезпечення діяльності закладу — Школи сприяння здоров’ю.
Бажані результати
Дошкільники старшого віку опановують вміння та практичні навички:
· виконують фізичні вправи цільового призначення на оздоровлення;
· дотримуються культурно-гігієнічних правил, знають основні природні чинники та їх вплив на здоров’я;
· виконують екологічні правила в природі;
· мають елементарні уявлення про віруси, що є шкідливими для здоров’я;
· мають уявлення про основні показники свого здоров’я;
· орієнтуватися в тому, що корисно, а що шкодить організму; уміють пояснити, чому;
· коректно ставляться до однолітків із вадами здоров’я.
Система здоров’язбєрігаючої діяльності дошкільного навчального закладу ясла-садок № 1 «Ялинка» — Школи сприяння здоров’ю
Зміст роботи | Особливості організації та форми роботи | Відповідальні | При мітка | |
Медико-гігієнічний компонент | ||||
Забезпечення належних санітарних умов (освітлення, меблі, іграшки, одяг) | Постійно. Згідно з ДСанПіН | Завідувач, старша медсестра |
| |
Використання варіативних режимів дня: · відкоригований; · щадний;
| Постійно.
Гнучкий режим. Адаптаційний період (1-2) тижні. адаптації» | старша медсестра, методист, вихователі |
| |
Організація харчування дітей: забезпечення збалансованим харчуванням згідно із затвердженими нормами; уведення до раціону харчування продуктів, багатих на пектин | Постійно | Старша медсестра |
| |
Благоустрій території | Постійно | Завгосп, шефи, батьки |
| |
Психологічний компонент | ||||
Забезпечення сприятливого психологічного клімату в ДНЗ | Постійно | Завідувач, психолог, вихователі |
| |
Медико-психолого-педагогічна підтримання дитини в адаптаційний період | Гнучкий режим, рекомендації психолога, ст.. м/с, вихователів, батьків | психолог, вихователі |
| |
Психогімнастика | Використовується під час групових та індивідуальних занять | Психолог, музичні керівники, вихователі, фізорг |
| |
Терапевтичні заходи (елементи): · аутотренінг та релаксація; · музикотерапія; · кольоротерапія; · ігротерапія; · арттерапія | Супровід режимних моментів на заняттях, індивідуальні заняття | Психолог, музичні керівники, вихователі, керівник гурткаобразотворчого мистецтва «Мокрелі акварелі», фізорг |
| |
Фізичний компонент | ||||
Регламентована рухова діяльність: · ранкова гімнастика;
· гімнастика пробудження;
· заняття з фізкультури; |
Щоденно: ранній вік (4-5 хв); молодший (5-6 хв); старший вік(8-12 хв). Щоденно після денного сну (3-5 хв). Двічі на тиждень (15-30 хв). |
Вихователі, Фізорг
Вихователі
Вихователі, фізорг |
| |
фізкультурні заходи на свіжому повітрі;
· оздоровчий біг;
· фізкультхвилинки | Згідно Річного плану
Щоденно під час ранкової гімнастики (3-4 хв). Рухові паузи на заняттях із використанням віршів, пісень, потішок | Вихователі, фізорг
Фізорг
Вихователі |
| |
Частково регламентована рухова діяльність: · «доріжки здоров’я»;
· музико-ритмічні вправи, логоритміка;
· спортивні свята; |
Постійно. . Під час групових та індивідуальних музичних занять.
Двічі на рік. |
Вихователі, фізорг Музичні керівники
Фізорг |
| |
· фізкультурне дозвілля;
· дні здоров’я;
· спортивні ігри та вправи | Один раз на місяць (30-40 хв).
Згідно Річного плану
Щоденно під час прогулянки та занять | Фізорг
Вихователі, старша медсестра, фізорг, психолог
Вихователі, фізорг |
| |
Нерегламентована діяльність: рухливі ігри; самостійна рухова діяльність дітей | Постійно. У приміщенні, під час прогулянки, самостійної діяльності | Вихователі |
| |
Оздоровчий та корекційно-профілактичний компоненти | ||||
Профілактична робота | ||||
Оздоровчі хвилинки | Відповідно до режиму | Вихователі |
| |
Дихальна гімнастика | Під час ранкової гімнастики, занять із фізкультури | Фізорг |
| |
Самомасаж: · точковий масаж; · горіховий масаж; · масаж ступень ніг; · масаж кистей рук та зап’ясток; · масаж вушних раковин; · вправи та завдання для розвитку дрібних м’язів обличчя | За планом | Старша медсестра, фізорг, вихователі |
| |
Заходи, спрямовані на позбавлення адаптаційного синдрому | У період адаптації дитини | Вихователі, психолог, старша медсестра |
| |
Загартувальні заходи | ||||
Дотримання температурного режиму у групових приміщеннях та спортивній залі | Ранній вік — 22-24 °С. Дошкільний вік - 20-23 °С | Вихователі, помічники вихователя, фізорг |
| |
Провітрювання кімнат із вологим прибиранням | 10-13 хв | Помічники вихователя |
| |
Повітряні ванни під час змінення білизни після денного сну, під час ранкової гімнастики, умивання, занять фізичною культурою | Щоденно | Вихователі |
| |
Полегшений одяг у приміщенні, одяг відповідно до пори року | Постійно | Вихователі |
| |
Обов’язкова щоденна прогулянка | Відповідно до режиму | Вихователі |
| |
Умивання водою кімнатної температури, миття рук | Відповідно до режиму | Вихователі, помічники вихователів |
| |
Сонячні ванни | Відповідно до режиму | Вихователі |
| |
Ходіння босоніж по траві, землі, піску
| Улітку | Вихователі |
| |
Ходіння по «доріжці здоров’я» | Відповідно до режиму | Фізорг, Вихователі |
| |
Фізкультурні розваги та ігри на свіжому повітрі | Відповідно до режиму | Вихователі, фізорг |
| |
Сольове загартування | Упродовж 20-40 с | Вихователі, помічники вихователів |
| |
Диспансеризація | ||||
Поглиблені профілактичні огляди дітей спеціалістами | Двічі на рік | Лікарі - спеціалісти поліклініки, старша медсестра ДНЗ |
| |
Педагогічний компонент | ||||
Формування життєвих навичок, що сприяють зміцненню здоров’я дошкільників | Постійно | Вихователі |
| |
Заняття з валеології | Один раз на тиждень | Вихователі |
| |
Дидактичні, сюжетно-рольові ігри, що сприяють розвитку уявлень та допомагають набути навичок здорового життя | Постійно | Вихователі |
| |
Формування основ безпеки життєдіяльності | Постійно | Вихователі |
| |
Особистісно-орієнтована освіта дошкільників | Постійно | Вихователі |
| |
Елементи родинної психотерапії, установлення доброзичливих взаємин із батьками | За планом | Психолог, вихователі, методист |
| |
Організація роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності працівників та вихованців ДНЗ | Постійно | Завідувач, завгосп |
| |
Профілактика захворюваності | ||||
Ароматерапія: · часникове намисто; · використання цибулі. | Двічі на рік, щоденно впродовж 3-х тижнів | старша медсестра, вихователі |
| |
Використання технічних приладів оздоровлення: · кварцева лампа | За планом | Старша медсестра, вихователі, помічники вихователів |
| |
Загартування: · прогулянки на свіжому повітрі; · умивання обличчя водою кімнатної температури; · обливання рук до ліктів перебування в групі в полегшеному одязі; · ходіння вологою, соляною доріжкою; · тупцювання в сольовому розчині | Щоденно | Старша медсестра, вихователі, помічники вихователів |
| |
Інші профілактичні заходи: · дихальна гімнастика; · самомасаж різних частин тіла без предметів і з використанням різноманітних засобів (щіточок, мочалок, горішок, каштанів); · точковий масаж; · ходьба «доріжкою здоров’я»; | За планом | Старша медсестра, вихователі, помічники вихователів, фізорг |
| |
Зміцнення психічного здоров’я дітей | ||||
Психогімнастика, сміхотерапія, хвилинки здоров’я | За планом | Психолог, Вихователі |
| |
Ігри-медитацїї, ігри-імпатії | Упродовж року | Вихователі, психолог |
| |
Арт-терапія, кольоротерапія, казкотерапія, музикотерапія, пісочна терапія | Упродовж року | Вихователі, психолог |
| |
Робота колективу дошкільного навчального закладу (ясла-садка) № 1 «Ялинка» в інноваційному режимі, як Школи сприяння здоров’ю дає змогу констатувати, що вдосконалити та зміцнити здоров’я дітей можна шляхом комплексного розв’язання педагогічних, медичних та соціально-психологічних завдань з урахуванням індивідуальних особливостей дитини в різні вікові періоди.
В дитячому садочку №1 було проведене спортивне свято, в якій приймали участь діти старших та середніх груп.Веселі конкурси, завзяті вболівальники та казкові персонажі не залишили нікого байдужими. Переможцями стала команда старшої групи№11 "Ромашка".Всі діти отримали солодкі призи.З фотоматеріалами свята можна ознайомитись в нашій галереї.
3 червня 2013 у ДНЗ № 1 «Ялинка» було проведене спортивне свято, присвячене до Дня захиста дітей.
У командних змаганнях були задіяні діти середніх груп:
Команда «Казка» - група №6,
«Ведмедик » - група №8,
«Ромашка» - група №7.
У ході напружених естафет перше місце виборола команда «Казка», друге місце поділили команд « Ромашка » і «Ведмедик ».
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.