ЗАПРОШУЮ ВАС ДО МЕНЕ НА СТОРІНКУ

Інструктор з фізкультури ДНЗ №1" Ялинка"

та вихователь

Шумакова Наталія Євгенівна

/Files/images/IMG_2834.jpg

Посада: вихователь, фізінструктор

Освіта: середня-спеціальна Харківське педагогічне училище, 1985 р.

Педагогічний стаж: 25 роки

Категорія: Звання «вихователь-методист»

Проблема над якою працює вихователь:

«Фізичний розвиток дітей за методикою Пілатес»

Девіз роботи:

«Не можна кидати щось лише тому, що це складно»

ГРАФІК РОБОТИ фізінструктора 08.00-13.00

понеділок 08.00-12.00

середа 08.00-12.00

п'ятниця 08.00-13.20

Фотоматеріали проведених заходів постійно оновлюються в нашій галереї. Запрошую до приємного перегляду.

Здоров’я є умовою гармонійного розвитку

людини і в той самий час показником рівня

соціально-емоційного розвитку суспільства.

О.М. Анохін

Здоров’я дітей — основне джерело щастя, радості батьків, пе­дагогів, суспільства в цілому. Сучасна наука розглядає здоров’я як складний феномен глобального значення, що становить собою цілісність чотирьох сфер: фізичної, психічної, соціальної та ду­ховної. Життя доводить, що проблему збереження здоров’я можна назвати без перебільшення найважливішою проблемою для роз­витку освіти в Україні на майбутнє.

Особливе занепокоєння викликає здоров’я дитячого населення як підґрунтя формування майбутнього трудового потен­ціалу. Отже, особливої уваги потре­бують проблеми збереження здоров’я, і це насамперед стосується дітей.

Збереження здоров’я здорових поряд із профілактикою захворювань — найменше витратний та найефективніший шлях зміцнення здоров’я суспільства, у тому числі молодого покоління.

Науковці довели, що сьогодні дітям потрібні не лише зна­ння про здоров’я, а й життєві навички, що допомагають зробити життєвий вибір, досягти мети, скоригувати поведінку, зберігати і зміцнювати здоров’я, сприяють розвитку й зміцненню соціально-цінних мотивацій. Безумовно, перед навчальними закладами по­стає завдання організувати навчально-виховний процес на засадах здоров’язбереження, розвивати професіоналізм педагогів щодо формування основ здорового способу життя, культури здоров’я, превентивного навчання і виховання дітей.

Організація оздоровчо-профілактичної роботи в умовах до­шкільного навчального закладу вимагає підтвердження наукових досліджень, авторських розробок з урахуванням індивідуального підходу до стану здоров’я дітей і розвитку кожної конкретної дити­ни.

Творчий підхід педагогів до створення системи оздоровчої роботи в умовах дошкільного навчального закладу, що містить організацію оздоровчого режиму, упровадження нетрадиційних видів оздоровлення та новітніх педагогічних технологій, активні форми методичної роботи з педагогами та батьками, дослідно-експериментальну роботу з контингентом дітей, які часто хворі­ють веде колектив до позитивних результатів.

Використання нетрадиційних засобів та методів допоможе вихователям, інструктору з фізкультури, методисту творчо осмислити запропоновані рекомендації та використовувати їх заради здоров’я дітей.

Дошкільний навчальний заклад № 1 «Ялинка» — це сучасний дошкільний заклад, пріоритетним напрямком якого є створення здоров’язберігаючого освітнього простору, відкритого до інноваційних технологій, орієнтованого на індивідуальний розвиток особистості, заснованого на формуван­ні перших знань про здоров’я, здоровий спосіб життя.

Мережа закладу:

· усього дітей — 315;

· усього груп — 13;

· груп раннього віку — 2 групи ( дітей);

· груп молодшого віку — 3 групи ( дітей);

· груп старшого віку — 3 групи ( дітей);

· група короткотривалого перебування – 2 групи (дітей)

Головна турбота — ДИТИНА, забезпечення її інтересів та потреб».

Необхідно також зазначи­ти, що однією з найважливіших переваг оздоровлення дітей у на­шому дошкільному закладі є те, що дитину оточують кваліфіковані вихователі, практичний психолог, логопед, медична сестра, які постійно контролюють виконання оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я.

Пріоритетним напрямком роботи ДНЗ № 1 є створення здоров’язберігаючого освітнього простору, що орієнтується на індивідуальний розвиток особистості, заснований на формуванні у дошкільників початкових знань про здоров’я і здоровий спосіб життя.

Профіль навчально-виховного процесу:

· фізкультурно-оздоровчий;

Пріоритетні напрями роботи ДНЗ № 1 — Школи сприяння здоров’ю

· Організація оздоровчо-профілактичної роботи з дошкільни­ками.

· Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя педагогічного та батьківського колективів.

· Валеологічна спрямованість навчально-виховного процесу.

Основні напрями діяльності дошкільного закладу —

Школи сприяння здоров’ю

· Педагогічний

Мета: попереджувати поширення шкідливих звичок у дитячих колективах.

Шляхи реалізації: системна профілактична робота з батьками вихованців під час колективних переглядів занять, консультацій, бесід, відвідувань вихованців удома.

· Санітарно-гігієнічний

Мета: підвищувати санітарну грамотність та культуру.

Шляхи реалізації: пропаганда серед батьків вихованців, членів колективу.

· Медично-соціальний

Мета: працювати з сім’ями неблагонадійного контингенту, дітьми «групи ризику».

Шляхи реалізації: оздоровлення макросоціального середовища; визначення мотивів, що призводять до шкідливих звичок.

· Психологічний

Мета: коригувати неправильне виховання і ранні аномалії роз­витку особистості.

Шляхи реалізації: індивідуальна робота з неблагонадійними сім’ями; інформативне забезпечення діяльності закладу — Школи сприяння здоров’ю.

Бажані результати

Дошкільники старшого віку опановують вміння та прак­тичні навички:

· виконують фізичні вправи цільового призначення на оздо­ровлення;

· дотримуються культурно-гігієнічних правил, знають основні природні чинники та їх вплив на здоров’я;

· виконують екологічні правила в природі;

· мають елементарні уявлення про віруси, що є шкідливими для здоров’я;

· мають уявлення про основні показники свого здоров’я;

· орієнтуватися в тому, що корисно, а що шкодить організму; уміють пояснити, чому;

· коректно ставляться до однолітків із вадами здоров’я.

Система здоров’язбєрігаючої діяльності дошкільного навчального закладу ясла-садок № 1 «Ялинка» — Школи сприяння здоров’ю

Зміст роботи

Особливості організації та форми роботи

Відповідальні

При­

мітка

Медико-гігієнічний компонент

Забезпечення належних санітарних умов (освітлення, меблі, іграшки, одяг)

Постійно. Згідно з ДСанПіН

Завідувач,

старша

медсестра

Використання варіативних режимів дня:

· відкоригований;

· щадний;

Постійно.

Гнучкий режим. Адаптацій­ний період (1-2) тижні. адаптації»

старша

медсестра,

методист,

вихователі

Організація харчування дітей:

забезпечення збалансованим хар­чуванням згідно із затвердженими нормами;

уведення до раціону харчування продуктів, багатих на пектин

Постійно

Старша

медсестра

Благоустрій території

Постійно

Завгосп,

шефи,

батьки

Психологічний компонент

Забезпечення сприятливого психоло­гічного клімату в ДНЗ

Постійно

Завідувач,

психолог, вихователі

Медико-психолого-педагогічна під­тримання дитини в адаптаційний період

Гнучкий режим, ре­комендації психолога, ст.. м/с, ви­хователів, батьків

психолог,

вихователі

Психогімнастика

Використо­вується під час групо­вих та інди­відуальних занять

Психолог,

музичні

керівники,

вихователі,

фізорг

Терапевтичні заходи (елементи):

· аутотренінг та релаксація;

· музикотерапія;

· кольоротерапія;

· ігротерапія;

· арттерапія

Супровід режимних моментів на заняттях, індивідуаль­ні заняття

Психолог, музичні керівники, вихователі, керівник гурткаобразо­творчого мистецтва «Мокрелі акварелі», фізорг

Фізичний компонент

Регламентована рухова діяльність:

· ранкова гімнастика;

· гімнастика пробудження;

· заняття з фізкультури;

Щоденно:

ранній вік (4-5 хв);

молодший (5-6 хв);

старший вік(8-12 хв).

Щоденно після денно­го сну (3-5 хв).

Двічі на тиждень (15-30 хв).

Вихователі,

Фізорг

Вихователі

Вихователі, фізорг

фізкультурні заходи на свіжому повітрі;

· оздоровчий біг;

· фізкультхвилинки

Згідно Річного плану

Щоденно під час ранкової гімнастики (3-4 хв).

Рухові пау­зи на занят­тях із вико­ристанням віршів, пісень, потішок

Вихователі,

фізорг

Фізорг

Вихователі

Частково регламентована рухова діяльність:

· «доріжки здоров’я»;

· музико-ритмічні вправи, логоритміка;

· спортивні свята;

Постійно.

.

Під час групових та індивідуальних музичних занять.

Двічі на рік.

Вихователі, фізорг

Музичні керівники

Фізорг

· фізкультурне дозвілля;

· дні здоров’я;

· спортивні ігри та вправи

Один раз на місяць (30-40 хв).

Згідно Річного плану

Щоденно під час про­гулянки та занять

Фізорг

Виховате­лі, старша медсестра, фізорг, психолог

Вихователі,

фізорг

Нерегламентована діяльність:

рухливі ігри;

самостійна рухова діяльність дітей

Постійно.

У приміщен­ні, під час прогулянки, самостійної діяльності

Вихователі

Оздоровчий та корекційно-профілактичний компоненти

Профілактична робота

Оздоровчі хвилинки

Відповідно до режиму

Вихователі

Дихальна гімнастика

Під час ранкової гімнастики, занять із фіз­культури

Фізорг

Самомасаж:

· точковий масаж;

· горіховий масаж;

· масаж ступень ніг;

· масаж кистей рук та зап’ясток;

· масаж вушних раковин;

· вправи та завдання для розвитку дрібних м’язів обличчя

За планом

Старша

медсестра,

фізорг,

вихователі

Заходи, спрямовані на позбавлення адаптаційного синдрому

У період

адаптації

дитини

Вихователі, психолог, старша мед­сестра

Загартувальні заходи

Дотримання температурного режиму у групових приміщеннях та спортив­ній залі

Ранній вік —

22-24 °С. Дошкільний вік -

20-23 °С

Вихователі,

помічники

вихователя,

фізорг

Провітрювання кімнат із вологим прибиранням

10-13 хв

Помічники

вихователя

Повітряні ванни під час змінення білизни після денного сну, під час ранкової гімнастики, умивання, за­нять фізичною культурою

Щоденно

Вихователі

Полегшений одяг у приміщенні, одяг відповідно до пори року

Постійно

Вихователі

Обов’язкова щоденна прогулянка

Відповідно до режиму

Вихователі

Умивання водою кімнатної темпера­тури, миття рук

Відповідно до режиму

Вихователі,

помічники

вихователів

Сонячні ванни

Відповідно до режиму

Вихователі

Ходіння босоніж по траві, землі, піску

Улітку

Вихователі

Ходіння по «доріжці здоров’я»

Відповідно до режиму

Фізорг,

Вихователі

Фізкультурні розваги та ігри на сві­жому повітрі

Відповідно до режиму

Вихователі, фізорг

Сольове загартування

Упродовж 20-40 с

Вихователі,

помічники

вихователів

Диспансеризація

Поглиблені профілактичні огляди дітей спеціалістами

Двічі на рік

Лікарі - спеціалісти

полікліні­ки,

старша медсестра ДНЗ

Педагогічний компонент

Формування життєвих навичок, що сприяють зміцненню здоров’я до­шкільників

Постійно

Вихователі

Заняття з валеології

Один раз на тиждень

Вихователі

Дидактичні, сюжетно-рольові ігри, що сприяють розвитку уявлень та до­помагають набути навичок здорового життя

Постійно

Вихователі

Формування основ безпеки життєді­яльності

Постійно

Вихователі

Особистісно-орієнтована освіта до­шкільників

Постійно

Вихователі

Елементи родинної психотерапії, установлення доброзичливих вза­ємин із батьками

За планом

Психолог, виховате­лі, методист

Організація роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності пра­цівників та вихованців ДНЗ

Постійно

Завідувач,

завгосп

Профілактика захворюваності

Ароматерапія:

· часникове намисто;

· використання цибулі.

Двічі на рік, щоденно впродовж 3-х тижнів

старша

медсестра,

вихователі

Використання технічних приладів оздоровлення:

· кварцева лампа

За планом

Старша

медсестра,

вихователі,

помічники

виховате­лів

Загартування:

· прогулянки на свіжому повітрі;

· умивання обличчя водою кімнатної температури;

· обливання рук до ліктів перебування в групі в полегшеному одязі;

· ходіння вологою, соляною доріжкою;

· тупцювання в сольовому розчині

Щоденно

Старша

медсестра,

вихователі,

помічники

виховате­лів

Інші профілактичні заходи:

· дихальна гімнастика;

· самомасаж різних частин тіла без предметів і з використанням різно­манітних засобів (щіточок, мочалок, горішок, каштанів);

· точковий масаж;

· ходьба «доріжкою здоров’я»;

За планом

Старша

медсестра,

вихователі,

помічники

виховате­лів, фізорг

Зміцнення психічного здоров’я дітей

Психогімнастика, сміхотерапія, хви­линки здоров’я

За планом

Психолог,

Вихователі

Ігри-медитацїї, ігри-імпатії

Упродовж

року

Виховате­лі, психо­лог

Арт-терапія, кольоротерапія, казкотерапія, музикотерапія, пісочна терапія

Упродовж

року

Виховате­лі, психо­лог

Робота колективу дошкільного навчального закладу (ясла-садка) № 1 «Ялинка» в інноваційному режи­мі, як Школи сприяння здоров’ю дає змогу констатувати, що вдо­сконалити та зміцнити здоров’я дітей можна шляхом комплексного розв’язання педагогічних, медичних та соціально-психологічних завдань з урахуванням індивідуальних особливостей дитини в різні вікові періоди.

В дитячому садочку №1 було проведене спортивне свято, в якій приймали участь діти старших та середніх груп.Веселі конкурси, завзяті вболівальники та казкові персонажі не залишили нікого байдужими. Переможцями стала команда старшої групи№11 "Ромашка".Всі діти отримали солодкі призи.З фотоматеріалами свята можна ознайомитись в нашій галереї.

3 червня 2013 у ДНЗ № 1 «Ялинка» було проведене спортивне свято, присвячене до Дня захиста дітей.


У командних змаганнях були задіяні діти середніх груп:
Команда «Казка» - група №6,
«Ведмедик » - група №8,
«Ромашка» - група №7.


У ході напружених естафет перше місце виборола команда «Казка», друге місце поділили команд « Ромашка » і «Ведмедик ».

/Files/photogallery/781/IMG_1456.jpg /Files/photogallery/865/IMG_2616.jpg

/Files/photogallery/865/IMG_2600.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 1963

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.