Досвід
інструктора з фізичного виховання
Люботинського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №1 «Ялинка»

Шумакової Наталії Євгенівни

з теми «Фізичний розвиток дітей за методикою Пілатес та степ-аеробіки»

Відомо, що дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаменту фізичного і психічного здоров'я. Адже саме до 6 років людина проходить величезний шлях розвитку, не повторюваний протягом подальшого життя.

Саме в цей період йде інтенсивний розвиток органів і становлення функціональних систем організму, закладаються основні риси особистості, формується характер, ставлення до себе і оточуючих. Важливо на цьому етапі сформувати у дітей базу знань і практичних навичок здорового способу життя, усвідомлену потреба в систематичних заняттях фізичною культурою та спортом. Проблема фізичного здоров’я дітей – одна з найбільш актуальних на сьогоднішній день.

Провідну роль в оздоровленні дитячого організму відіграють усі види фізкультурно-оздоровлювальної роботи. "Рух – це життя" – фраза зовсім не нова, проте актуальна. Потребу дитини в русі необхідно всіляко підтримувати. Останнім часом усе більше доводиться зважувати на нарікання і самих батьків, і педагогів на те, що діти мало рухаються. У дошкільному навчальному закладі під час режимних моментів реально задовольнити розумні запити із цього питання

Останнім часом я почала спостерігати малу рухливість дітей, що веде до порушень постави та плоскостопісті. Виникла нагальна потреба знайти шляхи щоденно впливати на корекцію постави та плоскостопості.

Комплексні програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина» «Українське довкілля» «Впевнений старт» націлюють педагогів на використання нетрадиційних засобів та видів фізичного виховання (східна гімнастика, елементи йоги, фітнес-аеробіка, степ-аеробіка).

На початку 2016 року педагогічною радою було прийняте рішення про впровадження в систему роботи фізичного виховання таких інноваційних технологій як степ-аеробіка та система вправ Пілатес на заняттях з фізкультури та в руховому режимі для дітей і визначені етапи впровадження кожної з технологій. Ці технології, як показує досвід роботи, є ефективним доповненням до Базових державних програм.

Регулярне їх використання, дотримання методичних рекомендацій щодо їх використання, забезпечило профілактику і лікування багатьох видів захворювань, збільшило ефективність загальновідомих вправ та дитячих ігор.

Методика Пілатес я направила на те, щоб повернути дитині до його природного стану, придати тілу та хребту силу, гнучкість, витривалість. Пілатес вчить тримати під контролем весь організм, цей метод не несе шкоди здоров’ю, це унікальна система, що надає сильний зміцнюючий ефект та удосконалює фізичні навички дітей дошкільного віку.

Вправи Пілатес використовую на заняттях з фізичної культури як загальнорозвиваючі вправи та як окремі вправи (наприклад, для розтягування певних груп м'язів після виконання основних рухів), як вправи для відпочинку, розтягнення, релаксації в кінці заняття.

Ознайомлення дітей з вправами починаю з бесід про організм, тіло людини, про здоров'я, про необхідність мати ідеальну поставу, таким чином підвожу дітей до сприйняття системи Пілатес як філософії цих вправ, викликаючи бажання працювати над своїм тілом задля душевного комфорту.

На другому етапі ознайомлюю дітей із основними стійками, які використовуються при виконанні вправ Пілатес, веду бесіди про необхідність правильності їх виконання, наголошуючи про важливість правильного дихання під час виконання вправ. При показі кожної вправи одночасно пояснюю, чому саме так потрібно виконувати цю вправу, чим вона корисна для організму дитини.

Також до даної методики підключила ще один дуже цікавий нетрадиційний вид фізичної діяльності – степ-аеробіка. Степ-аеробіка - ритмічні рухи вгору-вниз на спеціальній платформі. Такі вправи розвивають рухливість у суглобах, формують склепіння, тренують рівновагу, серцево-судинну, дихальну систему.

Степ-аеробіка скріплює нервову, дихальну, м’язову, серцево-судинну систему дитини та направлена на формування гармонійного розвитку тіла, пряму осанку, допомагає набути виразних, плавних рухів. Тому поєднання цих методик є дуже вдале та надало мені змогу вирішувати такі завдання:

формувати стійку рівновагу та правильну поставу у дітей;

розвивати координацію рухів;

розвивати фізичні якості: швидкість, силу, витривалість, спритність;

виховувати морально-вольові якості: впевненість, витримку, зосередженість, увагу;

виховувати інтерес до фізичних вправ і бажання займатися фізкультурою.

Для виконання вправ степ-аеробіки виготовили платформи для дітей.Їх розміри: не вище 12 см, шириною не більше 30 см, довжиною не більше 50 см. Заняття з степ-аеробіки супроводжуються ритмічною музикою. яка створює гарний настрій у дітей.
Степ-аеробікою з дітьми займаюся в різних варіантах:

· у формі повних занять оздоровчо-тренувального характеру, тривалістю 25-30 хвилин;

· як частина заняття (тривалість 10-15 хвилин)

· у формі ранкової гімнастики, що покращує і оздоровчий і емоційний стан дитини

· в показових виступах на святах

· як степ-розваги.

Досвід роботи показав, що заняття степ-аеробікою позитивно впливають на фізичну підготовленість, на працездатність, силову підготовленість - силу м'язів черевного пресу, плечового поясу, м'язів спини; гнучкість і розвиток координаційних здібностей. Кожна дитина на заняттях знаходить фізичне і моральне задоволення, отримує заряд енергії та бадьорості, а також "море" позитивних емоцій, з ентузіазмомопановуючи новими програмами зі степ-аеробіки

Використовуючи та поєднуючи степ-аеробіку з методикою Пілатес я спрямовую зусилля на охорону та зміцнення здоров’я дітей, залучаю їх до здорового способу життя, до свідомого відповідального ставлення до свого здоров’я. Адже без радості неможлива гармонія здорового тіла та здорового духу. Ці дві методики доповнюють одна одну, проводяться в комплексі як маса маленьких голочок на ялинці (бо наш садочок теж має таку чудову назву «Ялинка»), які завжди вічно зелені та міцні.

Кiлькiсть переглядiв: 245

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.