«РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ ЧЕРЕЗ МУЗИЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ В ІНКЛЮЗИВНІЙ ГРУПІ»

«Скарби музики невичерпні,

а також невичерпні її можливості в майбутньому»

Наш світ безмежний. Щодня дізнаємося про нього багато цікавого: звідки сходить сонце, чому зиму змінює прекрасна весна, скільки країн на земній кулі, чому без музики та пісні не існує ні радість ні кохання.

Майже в усьому світі у кожній сім’ї ростуть діти, від того як вони з дитячих років почнуть сприймати весь світ залежить майбутнє нашої країни.

Ми не уявляємо свого життя без музики, без пісні. Вона завжди з нами, ми всюди чуємо її легкий подих. Де б ми не були, щоб не робили, завжди в наших серцях – мелодія. Іноді вона мрійлива, іноді весела. Всі ці почуття, всю цю любов ми намагаємося передати своїм вихованцям.

Музичний керівник нашого закладу, працює з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивній групі, і під час проведення музичних занять більше уваги приділяє музично-ритмічному вихованню малюків, бо саме музика, що розвиває здібність відчувати емоції та почуття, які виникають в процесі сприйняття, здійснює вплив на вдосконалення емоційної чуйності дітей в реальному житті. Впливаючи на моральний та естетичний розвиток дітей з особливими освітніми потребами музика, що використовується фоном до діяльності дитини, є ціннісним підґрунтям виховної системи в умовах інклюзивної групи закладу дошкільної освіти.

У своїй роботі з дітьми вона використовує методичну систему Еміля Жак-Далькроза, яка передбачає триєдність музики, слова й руху, де музика є основоположною силою. Еміль Жак-Далькроз вважав ритм універсальним началом, що формує тіло і дух людини: допомагає корегувати фізичні вади, позбавляє від психологічних комплексів, дає змогу знайти радість життя через творчість. Відповідно до цієї системи вона намагається наблизити дітей до розуміння музичного ритму, роблячи акцент на таких видах діяльності, як: сприймання музики та пластична імпровізація, коли вслухаючись у музичний твір маленька дитина повинна емоційно налаштуватися на його характер, авідтак рухатися відповідно до нього. Коли звучить музика ми відчуваємо, як наші малюки розкриваються духовно, емоційно, інтелектуально. Музика поліпшує фізичне самопочуття, тому такий комплексний вплив просто необхідний для наших діток.

Саме використання різноманітних рухів, взмахів, кроків, притопів, стрибків під музику, імпровізаційні – відтворення дій людей, поведінки тварин, руху транспорту, вправи з предметами на розвиток плавності, пластичності, гнучкості й точності, допомагають дітям з ООП бути більш розкутими, дають змогу відновлювати рівновагу вдіяльності нервової системи, стримувати занадто збуджених і розгальмовувати неквапливих дітей, врегульовувати їхні неправильні й зайві рухи. Головний принцип її роботи – застосування всього простого, елементарного та доступного дітям. (ФОТО)

На даний момент музичний керівник, разом з вихователем-методистов нашого закладу, розробили цикл музичних занять присвячених темі "Веселка", які демонстрували під час карантинних обмежень, коли дітлахам доводилося бути вдома і не відвідувати музичні заняття. (Відео).

Діти мали можливість на кожному занятті проявляти своє внутрішнє «Я», не підкоряючись визнаним «шаблонам», у грі втілювати художні образи.

Музика ніби розповідь, через неї малеча вчиться сприймати добро і зло, відрізняти щирість від підступності, бо дитяча душа, як маленький паросток, який потребує тепла, ласки, ніжності, любові. Від того чим ми напитаємо дитячу душу, цей маленький паросток, залежить чарівність та неповторність квітки, яка виросте в майбутньому.

Ми хочемо, щоб світ був радісним, дарував щасливі роки життя. Що є прекраснішим за квітучий сад на весні? Він щедро зачаровує своє красою, таємничістю і дарує надію на краще майбуття. Саме такими ми бачемо наших дітей: щасливими, здоровими, розвиненими та обдарованими, з крилатою та пісенною душею.

І на останок процитуємо самого Еміля Жак-Далькроза, який казав: «Ми не знаємо могутнішого і сприятливішого засобу впливу на життя та процвітання всього організму, ніж почуття радості...». Тож остання, але, напевно, найголовніша умова для занять із ритмічної гімнастики— дарувати дітям радість.

Кiлькiсть переглядiв: 104

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.