Інтегроване заняття

з розвитку мовлення та кольорових паличок Кюїзенера (5-й рік життя)

Тема: «Сніговичок знайомиться з весною»

Мета:

Навчальна: вчити дітей разом з вихователем описувати іграшки, формувати елементарні уявлення про структуру описового висловлювання; створення ситуації, які б вимагали від дітей короткого пояснення дій; вчити викладати невеличкі конструкції з паличок Кюїзенера, учити класифікувати предмети за висотою, порівнювати, який вищий, нижчий, які однакові за висотою;вчити визначати розташування предметів «праворуч — ліворуч»,

Розвивальна: розвиток творчих проявів дітей: винахідливості, кмітливості, здогадки; дрібної моторики рук; тактильного, слухового, зоровогосприйняття, словесно-логічного мислення.

Виховна: виховати зв’язне мовлення, мислення, увагу, пам’ять, почуття взаємодопомоги, дружби.

Попередня робота: розглядання картин «Пори року», «Птахи», «Квіти», дидактичні ігри «Перелітні та зимуючі птахи», «Парні картинки», робота з описовими картинками тварин, ігри з паличками Кюїзенера.

Хід заняття.

Звучить мелодія «завірюхи». В групу залітає сніжинка, яку послав до нас Сніговичок.

Розповідь вихователя:

- Діти Сніговичок засмутився, бо скоро прийде весна, і йому прийдеться підправиться на північ до Діда Мороза, де завжди холодно й завжди зима. А він чув, що весна дуже чарівна, яскрава і лагідна. Він просить нас допомогти зустрітися з весною. Ну, що допоможемо Сніговичку?

- Поспішаємо за Сніжинкою.

По дорозі, діти зустрічають Зайчика.

- Діти хто це?

Мовленнєва вправа «Опиши зайчика»

Зайчик: Я дуже засмучений, і теж хотів би піти з вами до Сніговичка, але налетіла Віхола і розламала мені парканчик. Якщо я залишу свій будиночок без парканчика то можливо в мій будиночок може потрапити вовк.

- Діти допоможемо Зайчику?

Гра «Парканчик для Зайчика»

(діти будують з паличок Кюїзенера парканчик для зайчика. Класифікація предметів за висотою, порівнювати, який вищий, нижчий, які однакові за висотою)

- Ось Зайчик тобі готовий парканчик, ходімо з нами до Сніговичка, ми хочемо розповісти йому про Весну.

Зайчик: Дякую любі дітки тепер і я зможу помандрувати з вами до Сніговичка і мені є що йому розповісти про Весну.

Далі діти зустрічають Лисичку.

- Діти хто це ?

Мовленнєва вправа «Опиши лисичку»

- Що ти так зітхаєш Лисичко? Що у тебе скоїлося?

Лисичка: Ви такі веселі, милі, а ось мені зовсім не до весілля. Я дуже засмучена, і теж хотів би піти з вами до Сніговичка, але налетіла холодна Віхола та зламала мені щаблі біля будинка. Хто мені тепер допоможе побудувати щабельки?

- Діти давайте допоможемо нашій лисичці побудувати щабельки та візьмемо її з собою до Сніговичка.

Гра «Побудуємо щабельки»

(діти будують з паличок Кюїзенера щабельки для будиночка лисички. Вчити визначати розташування предметів «праворуч — ліворуч»)

Діти ідуть далі та потрапляють на красиву галявину з квітами.

- Подивіться як гарно на цій галянині.

- Яка пора року наступить після зими? (весна)

- Назовіть мені які ви знаєте весняні квіти?

Гра «Зберемо квіти»

- А ось і наш Сніговичок!

- Ми прийшли до тебе щоб подарувати тобі весняні квіти та розповісти про весну.

- Яке сонечко на весні?

- Якого кольору небо ?

- Які птахи прилітають до нас на весні?

Прослухати спів птахів

Танок «Квітів»

Сніговичок:

- Дякую вам любі діти, що познайомили мене з такою чудовою порою року як Весна. Я заберу з собою її чудові квіти, спів птахів і тепло ваших сердець.

Кiлькiсть переглядiв: 230

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.