Інтегроване заняття

з розвитку мовлення та зображувальної діяльності

Тема: «Фантастичний світ Марії Приймаченко»

Мета:

Навчальна: продовжувати знайомити дітей з творчістю народної художниці Марії Приймаченко, з незвичайним та фантастичним світом казкових квітів, дивовижних птахів та тварин, з технікою розписів та з елементами її декору. Викликати у дітей бажання малювати за мотивами творів М. Приймаченко. Розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, фантазію, творчість, самостійність, художній смак.

Виховна: виховувати патріотичні почуття та гордість за свою країну; охайність під час роботи фарбами.

Форма проведення: екскурсія до музею, мистецтвознавча розповідь, заняття з малювання.

Обладнання та матеріали: портрет М. Приймаченко, репродукції її картин; дидактичні ігри «Підбери кольорову хмаринку»; аудіо записи мелодій; матеріали для малювання: за тоновані аркуші паперу, пензлики, підставки, серветки.

Хід заняття

Привітання: «Доброго ранку!» - мовиш за звичаєм.

«Доброго ранку!» - кожному зичимо.

«Доброго ранку!» - людям бажаємо,

З радістю день в садку зустрічаємо!

- Діти, сьогодні ми продовжимо знайомство з однією цікавою і незвичайною людиною – народною майстринею Марією Приймаченко. Хто така Марія Приймаченко? (художниця) Хто такий – художник? (талановита людина, яка вміє гарно малювати і відтворює навколишній світ або казковий світ фарбами на папері)

- Тож знаючи, хто така М. Приймаченко, ми з вами завітаємо до уявної галереї її творчості.

- Діти, а хто знає, що таке музей?

- Що таке галерея мистецтв?

- А чому портрет художниці розміщений серед цих картин? (тому що вона їх створила).

Розповідь вихователя:

Створені Марією Приймаченко химерні звірі, чарівні птахи,незвичайні квіти, рослини вже понад піввіку хвилюють і радують людей у всьому світі. Вони зачаровують і нас своїм фантастичним світом, де все дивовижне і прекрасне. Таке буває лише в дитинстві. Але й в дорослому житті вона не втратила свого фантастичного бачення буденного.

От і маленька Марійка, яка ніколи не бачила далеких заморських тварин – малювала їх для себе та інших, щоб люди споглядали і раділи побаченому.Так, вона і уявляла, і брала їх із навколишнього світу. І уже будучи дорослою вона не проходила без цікавості повз жодну квіточку в полі чи на лузі, повз жодну травиночку, все з цікавістю розглядала. І все їй хотілося намалювати. І ось тепер її картинами милуються не лише на Україні.

Давайте розглянемо, які ж роботи представлені в нашому музеї:

Ось перед вами портрет Марії Овксентіївни Приймаченко. Подивіться, яке добре, привітне, усміхнене обличчя у цієї жінки. Очі випромінюють спокій, добро, ласку. Все своє життя понад усе вона любила квіти. Погляньте, будь ласка, ось на ці роботи: "Синій бик», «Чайка на гнізді», «Сонях життя», "Лев відпочиває". Яку б назву ви дали малюнку? Чому? Чи бачили коли сині маки? Так, насправді таких маків не буває. Але вони розквітли на

картині Марії Приймаченко.

- М. Приймаченко любила підписувати свої роботи коротенькими віршиками, які складала сама. Пригадаймо їх.

1. Ну й чудова в лева грива –

Лев веселий та щасливий

2. Ці буслики в горосі,

Живуть у нас і досі.

3.Бичок-третячок,

Місяцем ріжок.

Травицю щипає,

По полю гуляє.

4.Лев до річки підійшов,

Деревце собі знайшов.

Він по ньому швидко йде,

Так він річку перейде.

- Дуже любила художниця цих птахів, а як ми їх називаємо? (лелеки) Чому? Пригадайте, як ще в народі називають цих птахів? (буслики-веселики) Чому? А давайте ми з вами зараз уявимо себе бусликами-веселиками.

Гра-імпровізація «Лелека, лелека, літала далеко»(під муз. супровід)

- Лелеки,лелеки, де літали , де бували?

- Ми у теплії краї, у казковії гаї мандрували.

- Розкажіть, лелеки милі, як на дальній землі жили?

- Ми в красивих гаях все по рідних краях сумували.

- От і повернулися ви, лелеки-веселики, на рідну землю, додому, у свій дитячий садочок. І ми мандруємо з вами далі чудовим світом М. Приймаченко.

Мовна гра «А чи буває?А чи може?»

- Діти, а чи може червоний коник літати і нюхати тюльпани?

- А слон зелений в Африці гуляє?

- А чи буває слон, як рись, в плямочках? Розмальований кружечками?

(приймаються всі відповіді – роздуми дітей)

- Ці всі тварини живуть у малюнках художниці.

Ось послухайте вірш Марії Приймаченко:

Сонце дарить позолоту,

Серед лісу є болото.

До болота ми не йдем,

Ми болото обійдем.

Бо у ньому з давніх пір,

Посиливсь болотяний звір.

- Бо й дійсно, малюнки М. Приймаченко – то чудесна країна казок, де «все не так, але живе». А ще в художниці є роботи, в яких вона відображає людську долю. Ось малюнок «Малиновий звір». Як ви думаєте, чому вона так назвала роботу? А як би ви назвали цю картину?

- Ось ми бачимо вона зображує власне себе: «Сидить баба на печі і пряде кудель»

- Діти, зверніть увагу, художниця малює лише на якомусь кольоровому тлі.

· Які вона використовує кольори? (яскраві)

· Про що наспівує художниці червоний колір? (колір щастя, добра, сонця).

· Жовтий? (сонця, світла, квітів).

· Зелений? (травичка, листочки).

· Голубий? (небо, хмари, квіти)

· Як прикрашені площини малюнків? (рисочками, цяточками, квіточками, кружечками, плямками, мозочками)

На її картинах немає жодного не замальованого клаптика.

Гра «Підбери колір до картини» (кольорові хмаринки)

(вправа на розвиток зорового сприймання кольору)

- А зараз, діти, ми з вами поринемо у казку і намалюємо теж казкових звірів і птахів. Давайте приготуємо ваші пальчики до роботи:

Пальчикова гімнастика

Подаруйте, діти казку, подаруйте!

Чарівного диво-птаха намалюйте,

Намалюйте буйногривого коня,

Має крила він, під хмарами літа…

Намалюйте, діти, казку!

Пісню намалюйте!

Дивосвіт Марії Приймаченко подаруйте!

Самостійна робота дітей.

(розгляд робіт, придумування назви, обмін думками).

- Всі люди, які бачили малюнки Марії Приймаченко, говорили, що вони «сонячні», бо приносять радість, тепло і добро. Ось як про свою творчість говорила Марія Приймаченко:“Я люблю все живе. Люблю малювати квіти, різних звірів і птиць: лісових і польових. Я одягаю їх у святкову одежу, і такі вони веселі в мене, аж танцюють, тому що я люблю природу і землю”

- Отож і вам, діти, я бажаю, щоб ви любили і берегли свою рідну Україну, її природу і вчились так сонячно малювати, як Марія Приймаченко.

Кiлькiсть переглядiв: 506

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.