Майстер – клас
з батьками та дітьми.
Тема: «Химерний, фантастичний світ мистецтва Марії Приймаченко».
Мета: ознайомити батьків і дітей з українськими народними художниками, зокрема з творчістю Марії Приймаченко; розвивати інтерес до українського мистецтва, естетичний смак, вміння сприймати прекрасне; виховання патріотичних почуттів через ознайомлення дітей з творчістю Марії Приймаченко.
Завдання:
Ø розвивати вміння незвичайного бачення світу у своїй манері малювання;
Ø виховувати бажання у дітей, педагогів, батьків втілювати в свої малюнки казкові мотиви Марії Приймаченко;
Ø формувати у дітей жагу творити, створювати неповторний світ власних образів;
Гіпотеза: використання творчості Марії Приймаченко, спільна діяльність з дітьми та батьками яка допоможе формуванню у дітей здібностей та бажання до зображуваної діяльності, відкриваючи світ творчості разом.
Очікуваний результат: бажання дітей, дорослих та батьків займатися творчістю.
Матеріал: малюнки, віршики та примовки Марії Приймаченко, для малювання тоновані аркуші паперу, пензлі, нерозливайки, гуашеві фарби.
Хід:
1. Вступне слово: повідомлення теми, завдання, хід майстер класу та правила.
(встановлення правил для дорослих: обов’язково прислухатися до думки своєї дитини, домовлятися про вибір, наприклад: картини природи під час гри, яким буде тло картини, якого звіра або квіти будете малювати та ін.).
2.Анкетування.
3. Вправа «Обери колір».
Мета:визначити поняття «теплі» та «холодні» кольори.
(обрати кольорову фішку , пояснити, чому саме цей колір, що можна ним намалювати а потім покласти до «сонечка»- теплий, або «сніжинка»- холодний колір).
4. Вправа «Палітра».
Мета: розвиток творчої уяви, визначити, яка палітра до якої картини підходить.
(дібрати палітру до запропонованих картин із серії «Пори року», батьки разом з дітьми обирають картину, домовляються, а потім обирають палітру. Пояснити чому саме ця палітра).
5. Презентація «Художники України та мистецтво Марії Приймаченко».
- Я хочу познайомити вас із українськими художниками, можна сказати , з нашими земляками, творчістю яких я цікавлюсь та захоплююсь. Це творчість Марфи Тимченко, Катерини Білокур, Сергія Васильківського, Миколи Пимоненка. Я думаю, що вони не залишать і вас байдужими (пропоную переглянути картини цих художників).
Та сьогодні я хочу зупинитися на творчості М.Приймаченко. Її картини цікаві,оригінальні, несподівані,навіть можна сказати, що креативні. А ще вони доступні та зрозумілі дитячому сприйняттю. Чому? Ви зрозумієте, коли ознайомитесь з її творчістю.
М. Приймаченко майстер українського «наївного мистецтва», через усе життя пронесла жагу творити, неминучу потребу ділитися своїми відкриттями з людьми, вона з тих митців, які створювали неповторний світ власних образів, світ краси, мистецькі висловлювала т почуття, що живуть в народі, в його фольклорі, в його думах.
Доля народноїхудожницідужетіснопов’язана з рідною землею. Болотня на Київщині — рідне село МаріїПриймаченко. Тут 12 січня 1909 року в селянськійродинітворчообдарованих людей народиласяхудожниця і прожила все своєжиття. Бабуся фарбувала і розписувалаписанки. Батько, Овксентій Григорович, бондарював, бувтеслею-віртуозом, майстром-різьбярем. Мати, ПараскаВасилівна, була визнаноюмайстринеювишивання. Віднеї і перейнялахудожницявміннястворювати той чарівний, характерний для українськихмайстринь орнамент. Тож і сама МаріяОвксентіївнавбиралася в сорочки, вишитівласноруч, ілюструвала книги видавництва «Веселка».
Через хворобу, не маючиможливостіпрацювати в полі, вона весь час прагнула бути в оточенні людей, приноситиїмрадість. Свою енергію і працелюбністьвкладала в малювання. МаріяОвксентіївнамалювалалівоюрукою — ближчою до серця, образисхоплювала на льоту. «Роблюсонячніквіти тому, що людей люблю, творю на радість, на щастя людям, щобвсі народи один одного любили, щоб жили вони, як квіти по всійземлі...» — так говорила про себе самобутнямайстриня.
Марія Приймаченко стала відомою з 1936 року, коли вперше у Києві на Всеукраїнській виставці народного мистецтва були експоновані її малюнки «Звірі з Болотні». Приймаченківська «звірина серія» — явище унікальне і не має аналогів ні у вітчизняному, ні у світовому мистецтві. Сюжетні твори Примаченко — при усійїхнійсамобутності — маютьдеякуспільність з народними картинками. А ось фантастичнізвірі — цевитвіруявихудожниці. Таких звірів не існує у природі — порівняння тут зайві. Пише низку чудових картин «Бичок на прогулянці», «Синій лев», «Рябийзвір», «Звір у червонихчоботях» 1936-1937 рр.), «Осел», «Баран», «Червоніягідки», «Мавпитанцюють», «Два папуги» тощо (1937-1940) фантастичнихзвірів — витвіргеніальноїуявимайстра, адже таких звірів не існує в природі . Розгляньтеуважноїї твори.
— Світ образів цих робіт Марії Приймаченко, дійсно, казковий, фантастичний і чарівний. Восновійого лежать фольклорнілегенди, народніказки й оповідання. В їїтворахфантастичне — життєве, а реальнеефантастичне.
У 1960-1956 рокаххудожниця створила цикл декоративнихрозписів «Людям на радість», до якогоувійшлироботи «Сонях», «Синій вазон з квітами», «Жар-птаха», «Голуб на калині», «Пава у квітах». За цей цикл МаріїПриймаченкоприсвоєнозвання лауреатаДержавноїпреміїУкраїниімені Т. Шевченка.Особливийрозквітїїсюжетноїтворчостіприпадає на початок 70-х років. З’являютьсякартини «Весілля», «Катерина співаєпісню», «Роман і Оксана», «Галя на весіллязапрошує», «Сватання».
Вона була не тільки прекрасною художницею, але й талановитоюпоетесою. Їївдаліпідписи до картин у вигляді коротеньких примовокдуже легко запам’ятовуються: «Веснянки-роговички — веселії птички», «Куріпочкипляшуть і хлібпашуть».
6. Робота в «Майстерні художника».
Мета: розвиток творчих здібностей, мислення, оригінальності,фантазії .
(малювання за картинами М. Приймаченко, задум, вибір фону,прийомів малювання за домовленістю батьків і дітей. По закінченню обговорення робіт, придумування назви до картини)
7. Що саме для вас сьогодні було новим, незвичайним і важливим?
(відповіді батьків і дітей, обмін враженнями).
8. Підсумок:
Ми побачили, що творчість розвивається лише тоді, коли створені умови та зразок творчої поведінки дорослого( в першу чергу – спілкування дітей з дорослими – це і спостереження в природі, споглядання картин художників їх обговорення та ін.Отже, ми виявили, що тільки спільними зусиллями, можна виховати у дітей інтерес до творчості українських художників, що саме творчість Марії Приймаченко є близькою, зрозумілою дітям, навіть у порівнянні, з сучасним світом комп’ютерних ігор та мультиплікації з її нереальними героями та істотами, дає великі можливості дляуяви та фантазії, мовленнєвого, естетичного і творчого розвитку дитини
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.