Інтегроване заняття
з розвитку мови та зображувальної діяльності
Тема: «Казковий ліс для чарівного птаха»
Мета:
Навчальна: Закріплювати знання дітей про пейзаж як жанр живопису .
Вправляти у використанні нетрадиційних технік під час малювання казкового лісу (зубною щіткою) та чарівних птахів(штампування ребром гофрованого картону) за мотивами художниці М. Приймаченко; розрізнення кольорів теплої та холодної гами, вмінні визначати за кольором настрій, характер персонажа.
Розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, естетичне сприйняття, творчу уяву, художній смак.
Виховна: виховувати позитивнее ставлення до краси та доброти.
Матеріал: макети двох палаців у теплій та холодній колірних гамах намальовані або іграшкові персонажі казок, білі макети птахів; планшет з білого паперу (для пейзажу); пір'їна;гуаш; клейонка; пензлі; зубні щітки; серветки, фарби, стакани для води).
Хід заняття:
Bихователь запрошує дітей до Казкового королівства на допомогу Добрій чарівниці, а дорогу знаходити їм допоможе чарівна пір'їнка. Потрапивши до казкового королівства,вихователь звертає увагу не макети палаців.
- Діти погляньте, які дивовижні палаци! Один - темний, похмурий, інший яскравий, барвистий. Цікаво чиї вони? Пір'їнці відомо, шо в цьому королівстві мешкають Добра чарівниця та Лиха чаклунка. Гадаю їм і належать ці палаци. А от де чий - гадки не маю. Допоможіть мені! (відповіді дітей)
- А чому ви гадаєте, що Лиха чаклунка не може мешкати в яскравому палаці?
- Які кольори вона любить?
- А чи було б затишно добрій чарівниці в темному палаці?
- Чому? (міркування дітей)
Вихователь розкладає перед дітьми зображення персонажів казок .
- Сьогодні, мені підказує пір'їнка, в обох палацах відбудеться бал. Погляньте скільки персонажів зібралося на роздоріжжі. Як ви гадаєте, хто завітає до доброї чарівниці на свято, а хто піде в гості до Лихої чаклунки?
Вправа «До якогопалацу потрапить персонаж казки»
(Діти називають персонажів казок та розміщують їх біля різних палаців, пояснюючи свій вибір вчинками та характерами персонажів)
- Подивіться, біля кожного палацу сидять птахи, але літати вони не можуть, бо у них немає пір'я. Один птах добрий він допомагає добрій чарівниці, а інший–помічник Лихої чаклунки, і характер у неї такий, як і у господарки - недобрий. Пір'їнка нам допоможе стати чарівниками і ми зробимо птахам пір'ячко.
Вихователь пропонує дітям розділитися на дві команди: одна буде малювати доброго птаха, інша недоброго. Звернути увагу, що є теплі і холодні кольори. (оцінити емоційний клімат у групі)
Малювання «Чарівного птаха»
(малювання птаха за картинами М.Приймаченко, під час малювання звучить муз. Вівальді «Пори року»).
- Молодці! Всі виконали завдання. Тепер ми можемо оживити наших птахів. Як вигадаєте, коли вони оживуть, які вчинки робитимуть?
- Добрий птах?........
- Недобрий птах?.......
Діти вирішують оживити доброго птаха.
Вправа «Оживи птаха»
(релаксація на розвиток почуття емпатії)
, діти, казку!
Пісню намалюйте!
Дивосвіт Марії Приймаченко подаруйте!
Самостійна робота дітей.
(розгляд робіт, придумування назви, обмін думками).
- Всі люди, які бачили малюнки Марії Приймаченко, говорили, що вони «сонячні», бо приносять радість, тепло і добро. Ось як про свою творчість говорила Марія Приймаченко:“Я люблю все живе. Люблю малювати квіти, різних звірів і птиць: лісових і польових. Я одягаю їх у святкову одежу, і такі вони веселі в мене, аж танцюють, тому що я люблю природу і землю”
- Отож і вам, діти, я бажаю, щоб ви любили і берегли свою рідну Україну, її природу і вчились так сонячно малювати, як Марія Приймаченко.
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.