Інтегроване заняття

з розвитку мови та зображувальної діяльності

Тема: «Казковий ліс для чарівного птаха»

Мета:

Навчальна: Закріплювати знання дітей про пейзаж як жанр живопису .

Вправляти у використанні нетрадиційних технік під час малювання казкового лісу (зубною щіткою) та чарівних птахів(штампування ребром гофрованого картону) за мотивами художниці М. Приймаченко; розрізнення кольорів теплої та холодної гами, вмінні визначати за кольором настрій, характер персонажа.

Розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, естетичне сприйняття, творчу уяву, художній смак.

Виховна: виховувати позитивнее ставлення до краси та доброти.

Матеріал: макети двох палаців у теплій та холодній колірних гамах намальовані або іграшкові персонажі казок, білі макети птахів; планшет з білого паперу (для пейзажу); пір'їна;гуаш; клейонка; пензлі; зубні щітки; серветки, фарби, стакани для води).

Хід заняття:

Bихователь запрошує дітей до Казкового королівства на допомогу Добрій чарівниці, а дорогу знаходити їм допоможе чарівна пір'їнка. Потрапивши до казкового королівства,вихователь звертає увагу не макети палаців.

- Діти погляньте, які дивовижні палаци! Один - темний, похмурий, інший яскравий, барвистий. Цікаво чиї вони? Пір'їнці відомо, шо в цьому королівстві мешкають Добра чарівниця та Лиха чаклунка. Гадаю їм і належать ці палаци. А от де чий - гадки не маю. Допоможіть мені! (відповіді дітей)

- А чому ви гадаєте, що Лиха чаклунка не може мешкати в яскравому палаці?

- Які кольори вона любить?

- А чи було б затишно добрій чарівниці в темному палаці?

- Чому? (міркування дітей)

Вихователь розкладає перед дітьми зображення персонажів казок .

- Сьогодні, мені підказує пір'їнка, в обох палацах відбудеться бал. Погляньте скільки персонажів зібралося на роздоріжжі. Як ви гадаєте, хто завітає до доброї чарівниці на свято, а хто піде в гості до Лихої чаклунки?

Вправа «До якогопалацу потрапить персонаж казки»

(Діти називають персонажів казок та розміщують їх біля різних палаців, пояснюючи свій вибір вчинками та характерами персонажів)

- Подивіться, біля кожного палацу сидять птахи, але літати вони не можуть, бо у них немає пір'я. Один птах добрий він допомагає добрій чарівниці, а інший–помічник Лихої чаклунки, і характер у неї такий, як і у господарки - недобрий. Пір'їнка нам допоможе стати чарівниками і ми зробимо птахам пір'ячко.

Вихователь пропонує дітям розділитися на дві команди: одна буде малювати доброго птаха, інша недоброго. Звернути увагу, що є теплі і холодні кольори. (оцінити емоційний клімат у групі)

Малювання «Чарівного птаха»

(малювання птаха за картинами М.Приймаченко, під час малювання звучить муз. Вівальді «Пори року»).

- Молодці! Всі виконали завдання. Тепер ми можемо оживити наших птахів. Як вигадаєте, коли вони оживуть, які вчинки робитимуть?

- Добрий птах?........

- Недобрий птах?.......

Діти вирішують оживити доброго птаха.

Вправа «Оживи птаха»

(релаксація на розвиток почуття емпатії)

, діти, казку!

Пісню намалюйте!

Дивосвіт Марії Приймаченко подаруйте!

Самостійна робота дітей.

(розгляд робіт, придумування назви, обмін думками).

- Всі люди, які бачили малюнки Марії Приймаченко, говорили, що вони «сонячні», бо приносять радість, тепло і добро. Ось як про свою творчість говорила Марія Приймаченко:“Я люблю все живе. Люблю малювати квіти, різних звірів і птиць: лісових і польових. Я одягаю їх у святкову одежу, і такі вони веселі в мене, аж танцюють, тому що я люблю природу і землю”

- Отож і вам, діти, я бажаю, щоб ви любили і берегли свою рідну Україну, її природу і вчились так сонячно малювати, як Марія Приймаченко.

Кiлькiсть переглядiв: 303

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.