Інтегроване заняття

з розвитку мовлення та морального виховання в середній групі

Тема: «Незнайко в гостях у малят»

Форма роботи: створення ситуації для обговорення.

Мета:

Розвивальна. Розвивати мовлення дітей, комунікативні здібності, логічне мислення;здатність помічати проблеми у взаєминах людей, заохочувати спроби їх вирішення. Формувати цікавість до завдань художньо-естетичного характеру.

Виховна. Виховувати прихильне ставлення до своїх друзів,бажання пишатися взаєминами з ними, підтримувати атмосфери доброзичливості та взаєморозуміння.

Навчальна. Уточнити уявлення дітей про людські риси характеру, взаємозв’язок особливостей поведінки людини та ставлення до неї інших.

Попередня робота. Вивчення «Вдячний вірш» М.Познанської, мирилки, перегляд мультфільму «Незнайко художник».

Матеріал: малюнки з зображенням різних мімічних виразів обличчя, мольберти, портрет-шарж Пілюлькіна, аудіо записи, матеріал для аплікації.

Хід заняття.

Привітання.

Заходить Незнайко.

Незнайко (під ніс). Добрий день.

Вихователь. Діти, ви знаєте, хто це?(Відповіді).

- Незнайко, а чого ти такий невеселий?

Незнайко. Невесело мені, от і все. А вам що від мене потрібно?

Вихователь. Чому ти так мені відповідаєш, адже я хочу знати, що з
тобою сталося? Можливо тобі потрібна допомога.

Незнайко. А що я вам такого сказав? Я ж навіть привітався!

Вихователь. Ти так зі мною спілкуєшся, що неприємно слухати і відповідати.У тебе дуже негарний тон.

- Малята,а ви знаєте, що таке привітання?(Відповіді дітей)

- Так,це значить,що ми побажали один одному, щоб день сьогодні був хорошим,радісним, добрим для кожного, приносив посмішку і тільки приємне. В нашого народу стало звичаєм вітати один одного хорошим теплим побажанням. Давайте розкажемо нашому гостю

«Вдячний вірш»

Я всміхаюсь сонечку:

— Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці:

— Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику:

— Лийся, мов з відра!

Я всміхнусь сніжиночці:

— Хай вона сія!

Друзям усміхаюся:

— Зичу всім добра! М.Познанська

Незнайко. А, зрозумів, вітатися треба з посмішкою!

– (штовхає вихователя) Привіт!

Вихователь.Незнайко, а чому ти штовхаєшся? Діти,чи можна штовхатися? Чому?(відповіді дітей) Вірно, друзі так себе не поводять.

Незнайко. Я нікого не лаю. Я хороший, веселий і допомагаю всім, люблювсіх звеселяти. Та зі мною ніхто не хоче дружити, всі тільки гонять мене. Хотів стати музикантом, та моєї музики ніхто не хоче слухати.

Вихователь. Не засмучуйся, Незнайко, ми з малятами тобі допоможемо зрозуміти, як треба себе поводити,щоб з тобою усі дружили.

Гра-роздум «Кого ти в друзі обереш?»

Діти розглядають малюнок із зображенням чоловічків з різни­ми мімічними виразами обличчя: спокійного, усміхненого, здиво­ваного, сумного, байдужого, злого тощо.

Вихователь. Малята поміркуйте й розкажіть, кого із цих чоловічків ви могли б обрати своїм другом, а кого — ні.

– В нас є два будиночка. В першому будуть жити наші друзі, а в другий поселимо тих, з ким би ми ніколи не потоваришували б.(відповіді дітей)

У ході гри допомагаю вихованцям дійти правильних ви­сновків і викласти власну думку, елементарно обґрунтувавши її.)

Вихователь. А в нашій групі,Незнайко, дружні малята, поглянь,як вони посміхаються один одному. Дітки, поділимося з гостями нашими чарівними посмішками?

Сміхотерапія.

Незнайко. Ох і весело з вами!Я зрозумів, друзям треба допомагати,бути привітним і веселим! Але я щось все одно не розумію: я хотів зробити приємне усім жителям квіткової країни і намалював їхні портрети. А вони чомусь на мене образилися… Хіба це не гарний портрет?

(Показує портрет Пілюлькіна, замість носа в нього градусник).

Вихователь. Та ти образив Пілюлькіна. Хіба можуть у людей замість носа бути градусники? Діти, що повинен зробити Незнайко? Правильно, ти обов'язково повинен попросити вибачення і помиритися. А діти навчать тебе мирилочки:

Винен я, пробач мені,

І не лай і не свари.

Досить лаятись і злитись!

Ну давай скоріш миритись!

Геть образа, відійди,

Жде нас дружба назавжди!

Вихователь. Незнайко, а якщо ти вирішив зробити портрет, то він повинен бути приємним, таким,щоб нікого не ображав. Діти, навчимо Незнайку?

Образотворча робота «Портрет мого друга»

(Аплікація)

Пропоную дітям вибрати та послідовно наклеїти по­трібні деталі на аркуш паперу так, щоб утворився портрет їхнього найкращого друга (подружки).

Після цього малюки (за бажанням) можуть прокоментувати зо­бражений портрет «Я зобразив свого друга — Миколку. У Миколки чорняве во­лосся, коротка стрижка з прямим чубчиком, карі очі, тонкі усміхнені губи. Мій друг Миколка — симпатич­ний хлопчик.»

«Це моя подружка Оксана. Оксана носить зачіску з двома хвос­тиками, у неї біляве волосся. Очі в Оксанки блакитні, губи — пух­кенькі. Оксанка — приємна й гарна дівчинка.»

Незнайка виконує аплікацію разом з дітьми.

Вихователь. Які гарні портрети ви виготовили, і Незнайку навчили!Незнайко, тепер ти зрозумів, як треба себе поводити, щоб з тобою всі дружили?

Незнайко. Я все зрозумів. Дякую, дякую! Мені час іти, я хочу швидше помиритися зі своїми друзями. До побачення!

(Діти прощаються з Незнайком).

Кiлькiсть переглядiв: 357

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.