Тематичне заняття з розвитку мовлення

Тема: «З мамою і татом підемо у ліс гуляти»

Програмовий зміст.Розвивати зв’язне мовлення, мовленнєвий слух та моторику артикуляційного апарату; вдосконалювати вимову звуків рідної мови, добиваючись їх чіткої вимови, розвивати мовленнєве дихання.

Формувати поняття про те, що довкілля – це наш затишний дім, і ми повинні бути в ньому обачними і бережливими. Виховувати бережливе ставлення до нього, позитивні моральні якості: доброзичливість, бажання приходити на допомогу тим, хто цього потребує.

Вчити дітей вести діалог, відповідати на запитання голосно; формувати вміння будувати самостійні висловлювання, пов’язані з безпосереднім власним досвідом. Навчати дітей брати участь у колективній розповіді.

Матеріал. Мультимедійна установка, мультфільм «В лісовій хащі», відеоматеріали на тему «Правила поведінки в лісі» сімейні фотоматеріали., площинна лялька та зображення одягу.

Хід заняття.

Лист із лісу від батьків барсучка:

« У нас трапилась біда! Барсучка вдома нема.

Без нас у ліс помандрував і у лісі заблукав.

Дітки, нам допоможіть, барсучка скоріш знайдіть!»

Давайте поглянемо, як це сталося.

(Уривок мультфільму «В лісовій хащі»)

Вихователь. Дітки, а чи можна в ліс ходити без дорослих? Чому?

Але в біді барсучка ми не залишимо. Будемо збиратися до лісу.

Яка зараз пора року? Яка погода восени? Що треба одягати в таку погоду?

Д/гра «Одягни ляльку»

Мета: вправляти дітей в чіткій вимові

звуків Ш, Ч,

звукосполучення ШЧ.

Теплий одяг одягли, час в дорогу вирушати.

Ідемо у ліс барсучка шукати, із біди виручати:

(промовляння чистомовок, виконання відповідних рухів)

Сі-сі-сі, сі-сі-сі ідемо до лісу всі,

Хутко вітер налетів,

Він шумів, шумів, шумів:

Ш-ш-ш, ш-ш-ш!

Вітер дмухав і стогнав:

В-в-в, в-в-в!

Гілки дуже він гойдав,

Дмув сердито та бурчав:

Ф-ф-ф, ф-ф-ф!

Листя із дерев летіло, під ногами шелестіло:

Ш-ш-ш, ш-ш-ш!

Скільки багато листочків опало! Погляньте, яка велика лісова галявинка, давайте тут пошукаємо барсучка.Нажаль, його тут немає...

Втомилися малята, сідайте на пеньочки, відпочинемо трішки та пограємо з листочками.

(Вправа на піддування «Листочок»).

Перед тим, як далі вирушати, треба про свою безпеку подбати та лісових мешканців. Адже ліс-це їх великий затишний будинок і ми повинні бути в ньому обачними і бережливими.

Барсучок не знав цих правил, тому і заблукав. Давайте повторимо правила поведінки в лісі.

Показ слайдів. Бесіда за змістом.

1.В лісі не можна шуміти. Бо можна налякати лісових мешканців.

2.Між дерев треба ходити обережно, щоб не поколотися гілками. Неможна ламати гілочки. Небезпечно лазити по деревах.

3.Неможна чіпати гнізда птахів.

4.У лісі росте багато кущів, біля них можна подряпатися, тому треба бути обережним. Не всі ягідки можна зривати, бо можна отруїтися.

5.Під деревами та кущами росте багато різних грибів. Але не всі гриби можна збирати, тому, що серед них є отруйні – це мухомори і поганки.

6. Неможна смітити і розпалювати вогнище.

7.В лісі треба остерігатися диких тварин, бо вони можуть бути небезпечними.

Барсучкові дуже страшно самому в лісі!

(Уривок мультфільму.)

8. Неможна самим ходити до лісу, тому, що можна заблукати і перелякатися.

А барсучок цього не знав, тому в лісі і заблукав!

Малята, погляньте, а там зайчик під кущиком! Він знає де барсучок!

(Уривок мультфільму).

Цього разу історія закінчилась добре. Барсучок знайшовся і повернувся до своїх батьків. Він зрозумів, що неможна самому в лісі гуляти.

А нам час у садочок повертатися:

Ли-ли-либарсучка знайшли.

Ло-ло-ло ой як важко було.

Лі-лі-лі з лісу пішли.

Жи-жи-жи про пригоди розкажи!

От і повернулись ми у садочок. Дітки а ви в ліс ходили? З ким ви там відпочивали?

Розповіді дітей за сімейними фотографіями (за допомогою запитань вихователя).

Кiлькiсть переглядiв: 271

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.