Інтегроване заняття з розвитку мовлення та морального виховання

в ІІ молодшій групі

Тема: «Ми не будемо сваритись,

Будемо лише миритись»

Мета:

Розвивальна. Розвивати зв’язне мовлення та мовленнєвий етикет; дрібну моторику руки, мовленнєве дихання. Формувати гуманні почуття, елементарні уявлення про товариськість, дружелюбність, удосконалювати форми ввічливого звертання.

Виховна. Виховувати моральні якості, вміння керуватися в своїй поведінці моральними нормами: співчувати та допомагати, виховувати негативне ставлення до жадібності.

Навчальна.Вчити дітей називати осінні явища природи за допомогою наочності; разом складати описову розповідь про осінь, закріпити поняття «багато», «один». Ознайомити дітей з відео гімнастикою для очей «Осінь».

Попередня робота: спостереження в природі, вивчення мирилки, перегляд мультфільму «Яблуко» із серії казки Сутеєва, ігри-драматизації за мотивами мультфільму.

Обладнання:великиймакет яблука, дві іграшки-рукавички «Черв’ячки», макет яблуні з яблуком, листочки для піддування. Костюми для дітей: їжачка,сороки,зайчика. Сенсорний килимок зі змінними картинками, м’ячі різного розміру. Магнітофон, відеоапаратура.

Хід заняття

Доброго рану, сонце привітне!

Доброго рану, небо блакитне!

Доброго ранку, в небі пташки!

Доброго ранку тобі і мені!

Вихователь: Дітки, скажіть, будь ласка, а сонечко яскраво світить? Чому ви так вважаєте? Вірно, настала осінь.

- Запрошую вас у садочку погуляти.

(під спокійну мелодію діти йдуть за вихователем)

Вихователь: Ясне сонце не гріє,

Холодок повіва,

Засинає, жовтіє

на узліссі трава…

Небо хмуриться часто,

потемніла ріка…

Щоб дощами упасти

Плине хмара важка.

Осипаються клени,

Листя з дуба летить…

Лиш ялинка зелена

Серед лісу стоїть.(Г.Бойко)

- Осінь чарівниця всюди хазяйнувала, в золото листочки пофарбувала.

- Ой, погляньте, тут щось є! Так осінь і про нас не забула. Чудову гру нам подарувала: треба м’ячик по доріжці котити та про осінні явища в природі говорити.(Розповіді дітей).

Вихователь: Молодці, ви всі добре працювали! А осінь теж з нами пограти хоче: погляньте, скільки листочків вона приготувала, а вас, маляток у вітерець зачарувала.

- Давайте будемо тихеньким вітерцем: наберіть через носик повітря і легенько ротиком подуйте на листочки. Ой, як гарно вони у таночку закружляли!

- А тепер налетів сильний вітер: набрали носиком якомога більше повітря і що сили дмухнемо на листочки! Справжній ураган налетів! Знову повернувся легенький вітерець, а тепер сильний і знову легенький.

- Стомилися мої малята у садочку гуляти, з осінню грати?

- Давайте трішки відпочинемо і за листочками будемо спостерігати.

(Проводиться відео гімнастика для очей «Осінь»)

Вихователь: Відпочили? Малята, послухайте,а вам не здається що хтось свариться? Ходімо, подивимось.

(Сюрпризний момент з яблуком та черв’ячками)

Вихователь: Добрий день, шановні! Що трапилось, чому ви сваритесь?

1 черв’ячок: Це моє яблуко!

2 червячок: Ні, моє! Я його перший знайшов!

1 червячок: Ні, моє, моє, моє!

Вихователь: Ой, лишенько! Малята що ж будемо робити?

Діти: Треба черв’ячків помирити!

Вихователь: Вірно, треба їх мирити!

- Черв’ячки, погляньте, яке величезне яблуко ви знайшли!

- Не треба сваритись, краще - помиритись!

1 червячок: Я не буду миритись!

2 червячок: І я не буду!

Вихователь: Чому? Адже самому сумно, а вдвох веселіше!

1 червячок: Я не буду миритись, тому, що не вмію!

2 червячок: І я не буду, я теж не вмію!

Вихователь: Малята, допоможемо черв’ячкам помиритись? Що перш за все треба зробити?

Діти: Треба розповісти мирилку!

Вихователь: Вірно,давайте навчимо черв’ячків (діти розповідають мирилку).А тепер поверніться один до одного і повторюйте за малятами:

Миром-миром, пироги із сиром

Варенички в маслі,

Ми друзі прекрасні.

Тобі яблучко – мені грушечка

Не сварімось, моя душечка!

1 червячок: Дякуємо, малята, справді, яблуко велике, сам я його не з’їм, та самому частенько сумно буває…

2 червячок: Так, дякуємо, удвох веселіше!

Ми не будемо сваритись,

Будем ми лише миритись!

Вихователь: До побачення, черв’ячки, будьте завжди чемними! А нам час далі вирушати.

- Погляньте, біля яблуньки хтось гуляє.Подивимось?

(Гра-драматизація за мотивами мультфільму «Яблуко» із серії «Казки Сутеєва»)

Вихователь: Так, малята, а й справді, чиє ж це яблуко, як ви вважаєте?(Обговорення)

- Скільки у нас яблук? А скільки звіряток? А скільки маляток?

- А що ж треба робити?

Діти: Треба яблучко поділити!

Вихователь: Молодці,гарне рішення! Давайте допоможемо: цей шматочок для зайчика - він його знайшов; цей шматочок для сороки – вона його зірвала; цей шматочок для їжачка – він його впіймав, а цей шматочок для малят – вони допомогли поділити яблучко!

Їжачок, зайчик та сорока: Дякуємо, до побачення!

Голоси черв’ячків: Малята, малята, швидше, швидше до нас!

Вихователь: Ой, що ж знову трапилось у черв’ячків? Ходімо дізнаємося.

Червячки: Ми тут порадилися трішки і вирішили з вами поділитися: цей кошик з яблуками для вас!

Діти: Дякуємо!

Вихователь: Дякуємо за гостинці.

Які яблучка смачненькі,

Наші дітоньки дружненькі.

В групу час нам повертатись,

Яблучками пригощатись!

Кiлькiсть переглядiв: 1523

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.