Мета:
Розвивальна. Розвивати зв’язне мовлення та мовленнєвий етикет; дрібну моторику руки, мовленнєве дихання. Формувати гуманні почуття, елементарні уявлення про товариськість, дружелюбність, удосконалювати форми ввічливого звертання.
Виховна. Виховувати моральні якості, вміння керуватися в своїй поведінці моральними нормами: співчувати та допомагати, виховувати негативне ставлення до жадібності.
Навчальна.Вчити дітей називати осінні явища природи за допомогою наочності; разом складати описову розповідь про осінь, закріпити поняття «багато», «один». Ознайомити дітей з відео гімнастикою для очей «Осінь».
Попередня робота: спостереження в природі, вивчення мирилки, перегляд мультфільму «Яблуко» із серії казки Сутеєва, ігри-драматизації за мотивами мультфільму.
Обладнання:великиймакет яблука, дві іграшки-рукавички «Черв’ячки», макет яблуні з яблуком, листочки для піддування. Костюми для дітей: їжачка,сороки,зайчика. Сенсорний килимок зі змінними картинками, м’ячі різного розміру. Магнітофон, відеоапаратура.
Хід заняття
Доброго рану, сонце привітне!
Доброго рану, небо блакитне!
Доброго ранку, в небі пташки!
Доброго ранку тобі і мені!
Вихователь: Дітки, скажіть, будь ласка, а сонечко яскраво світить? Чому ви так вважаєте? Вірно, настала осінь.
- Запрошую вас у садочку погуляти.
(під спокійну мелодію діти йдуть за вихователем)
Вихователь: Ясне сонце не гріє,
Холодок повіва,
Засинає, жовтіє
на узліссі трава…
Небо хмуриться часто,
потемніла ріка…
Щоб дощами упасти
Плине хмара важка.
Осипаються клени,
Листя з дуба летить…
Лиш ялинка зелена
Серед лісу стоїть.(Г.Бойко)
- Осінь чарівниця всюди хазяйнувала, в золото листочки пофарбувала.
- Ой, погляньте, тут щось є! Так осінь і про нас не забула. Чудову гру нам подарувала: треба м’ячик по доріжці котити та про осінні явища в природі говорити.(Розповіді дітей).
Вихователь: Молодці, ви всі добре працювали! А осінь теж з нами пограти хоче: погляньте, скільки листочків вона приготувала, а вас, маляток у вітерець зачарувала.
- Давайте будемо тихеньким вітерцем: наберіть через носик повітря і легенько ротиком подуйте на листочки. Ой, як гарно вони у таночку закружляли!
- А тепер налетів сильний вітер: набрали носиком якомога більше повітря і що сили дмухнемо на листочки! Справжній ураган налетів! Знову повернувся легенький вітерець, а тепер сильний і знову легенький.
- Стомилися мої малята у садочку гуляти, з осінню грати?
- Давайте трішки відпочинемо і за листочками будемо спостерігати.
(Проводиться відео гімнастика для очей «Осінь»)
Вихователь: Відпочили? Малята, послухайте,а вам не здається що хтось свариться? Ходімо, подивимось.
(Сюрпризний момент з яблуком та черв’ячками)
Вихователь: Добрий день, шановні! Що трапилось, чому ви сваритесь?
1 черв’ячок: Це моє яблуко!
2 червячок: Ні, моє! Я його перший знайшов!
1 червячок: Ні, моє, моє, моє!
Вихователь: Ой, лишенько! Малята що ж будемо робити?
Діти: Треба черв’ячків помирити!
Вихователь: Вірно, треба їх мирити!
- Черв’ячки, погляньте, яке величезне яблуко ви знайшли!
- Не треба сваритись, краще - помиритись!
1 червячок: Я не буду миритись!
2 червячок: І я не буду!
Вихователь: Чому? Адже самому сумно, а вдвох веселіше!
1 червячок: Я не буду миритись, тому, що не вмію!
2 червячок: І я не буду, я теж не вмію!
Вихователь: Малята, допоможемо черв’ячкам помиритись? Що перш за все треба зробити?
Діти: Треба розповісти мирилку!
Вихователь: Вірно,давайте навчимо черв’ячків (діти розповідають мирилку).А тепер поверніться один до одного і повторюйте за малятами:
Миром-миром, пироги із сиром
Варенички в маслі,
Ми друзі прекрасні.
Тобі яблучко – мені грушечка
Не сварімось, моя душечка!
1 червячок: Дякуємо, малята, справді, яблуко велике, сам я його не з’їм, та самому частенько сумно буває…
2 червячок: Так, дякуємо, удвох веселіше!
Ми не будемо сваритись,
Будем ми лише миритись!
Вихователь: До побачення, черв’ячки, будьте завжди чемними! А нам час далі вирушати.
- Погляньте, біля яблуньки хтось гуляє.Подивимось?
(Гра-драматизація за мотивами мультфільму «Яблуко» із серії «Казки Сутеєва»)
Вихователь: Так, малята, а й справді, чиє ж це яблуко, як ви вважаєте?(Обговорення)
- Скільки у нас яблук? А скільки звіряток? А скільки маляток?
- А що ж треба робити?
Діти: Треба яблучко поділити!
Вихователь: Молодці,гарне рішення! Давайте допоможемо: цей шматочок для зайчика - він його знайшов; цей шматочок для сороки – вона його зірвала; цей шматочок для їжачка – він його впіймав, а цей шматочок для малят – вони допомогли поділити яблучко!
Їжачок, зайчик та сорока: Дякуємо, до побачення!
Голоси черв’ячків: Малята, малята, швидше, швидше до нас!
Вихователь: Ой, що ж знову трапилось у черв’ячків? Ходімо дізнаємося.
Червячки: Ми тут порадилися трішки і вирішили з вами поділитися: цей кошик з яблуками для вас!
Діти: Дякуємо!
Вихователь: Дякуємо за гостинці.
Які яблучка смачненькі,
Наші дітоньки дружненькі.
В групу час нам повертатись,
Яблучками пригощатись!
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.