Інтегроване заняття
з логіко-математичного розвитку, мовленнєвого спілкування та морального виховання.
Мета:
Розвивальна. Розвивати пам'ять, мислення, увагу; вміння складати
порівняльну характеристику. Вводити в активний словник
дітей форми вітання, прощання, подяки.
Навчальна. Вчити дітей елементам інсценівки: відтворювати текст, жести,
Інтонацію та міміку героїв; продовжувати вчити добирати прикметники до слова «мама», відповідаючи на питання: «мама яка?».Закріплювати знання про величину, колір предметів, геометричні фігури; вміння будувати з квадрата, трикутника, круга будинок.
Виховна. Виховувати культуру мовленнєвого спілкування, гуманні почуття, бажання приходити на допомогу тому, хто цього потребує.
Обладнання. Костюм курчатка, квочки, козенятка, зайчика, поросяток, котика ; дві корзини різного розміру, капуста(велика і мала),геометричні фігури( квадрати, трикутники, круги); ілюстрації зайця та курчатка; гімнастична лава, «сліди», дві стрічки; жовтий клубок; магнітофон.
Хід заняття.
Привітання.
Вихователь: Малята, здається, хтось плаче?
(дитина в костюмі курчатка плаче)
- Що сталося, дитинко? Хто ти і чому плачеш?
Курчатко:Хто я такий — я сам не знаю. Мама знає, та я її загубив.
Вихователь: Не треба плакати! Ми тобі допоможемо. Ходімо, малята, маму шукати!
Он, погляньте, зайчата граються, ходімо до них.
- Доброго дня, зайчики! Ви братика не загубили?
- Добрий день! Ні, наші зайчата всі вдома!
(звертаються до курчатка):
А ти хто такий?
Курчатко: Не знаю…
Вихователь: Малята, можливо це зайчик?Давайте вас зараз сфотографуємо та порівняємо ваші фотографії ( демонструю ілюстрації зайчика та курчатка):
- Порахуйте, скільки лапок у зайчика? (чотири).А у малятка?(дві). Схожі?(Ні)
- А стрибати вмієш?
- Так
- Схожі?(Так).А які вушка у зайчика? (Довгі). А у малятка?(Їх не видно). Схожі? (Ні).
Зайчик: Не, плач, маленький, зараз мама-Зайчиха прийде і тебе почастує морквою!Морква дуже смачна. Від неї вушка виростуть довгі-довгі, як у мами!
Курчатко: Я не їм моркву!
Зайчик:Як не їси? Тоді в тебе не виростуть вушка ! Тоді ти не зайчик!
Вихователь:Не сумуй, дитинко! Ми підемо далі твою маму шукати. Зайчатка, ходімо з нами.
А он козенята бавляться!
- Добрий день, козенята!
Козенята: Добрий день! (Звертаються до курчатка)А ти чому плачеш?
Курчатко: Я маму загубив.
Козенята: А яка твоя мама?
Курчатко: Вона велика, тепла, м’якенька!
Козенята:Так це ж мама-Коза, а ти – козенятко!
Вихователь:Ой, як добре, що мама знайшлася! А ви капустку збираєте?
Давайте ми вам допоможемо!
( розподіляють велику капусту у великий кошик, маленьку – у маленький)
Козенятко:Дякую, вам малята за допомогу. Зараз мама прийде почастує тебе молочком та капустою.
Курчатко:Я не п’ю молока.
Козенятко: Як не п'єш? Той, хто п'є молоко,- виростає великим і гарним, а ріжки в нього будуть великі й міцні, як у мами-Кози. Ой, а де ж твої ріжки?
Курчатко: У мене немає ріжок!
Козенятко: Тоді ти не козенятко!
Вихователь: Не сумуй, дитинко, ми тебе самого не залишимо!Ми підемо далі маму шукати, козенятка, ходімо з нами!
А он поросятка будиночки будують, давайте до них завітаємо.
- Доброго дня, поросятка!
Поросятка: Добрий день!
(звертаються до курчатка):
-А ти чого плачеш? Хто ти такий?
Курчатко: Я не знаю, хто я такий! А плачу тому, що я загубив маму... (плаче).
Поросятко:Твоя мама – Свинка, а ти – поросятко!
Вихователь: А ви будиночки будуєте? Малята, давайте розглянемо, з яких геометричних фігур побудовані будиночки? Якого кольору?
(звертається до курчатка)В якому будиночку ти хочеш оселитися?
Курчатко: Я не хочу жити сам в будиночку! Я хочу під мамине крильце!
Вихователь: А у поросяток немає крил! Є тільки рильце – п’ятачок! Тоді ти не поросятко!
Вихователь: Що ж робити? Де ж маму шукати?
(Виходить кішечка)
- Доброго дня, Киця!
Киця: Добрий день! А ти чого плачеш? Так це ж Курчатко! Тебе мама шукає, по двору бігає, кличе, плаче! Ходімо я покажу дорогу!
Вихователь:Що ж, хутчіш в дорогу збираємось!
(під музичний супровід ідемо по колу, перестрибуємо через «струмочок», ідемо «по місточку» (по гімнастичній лаві), по «слідам»).
Виходить мама-Квочка, зустрічає курчатка: Ой, моє маленьке,Моє м’якеньке, моє жовтеньке курчатко! Де ж ти поділося?Я так довго тебе шукала! Дякую вам, малята, що знайшли моє дитятко!
Вихователь: Так яка мама у тебе, курчатко?
Курчатко: Моя мама велика, м’якенька, тепленька, вона-найкраща!
Вихователь:
Мама є у зайченятка,
У теляти й каченятка,
Як у кожного малятка,
Мама-Квочка є в Курчатка.
Бо мама дитину від бід порятує.
Завжди заспокоїть і всіх нагодує.
Без мами на світі завмерло б життя,
Продовження роду — маленьке дитя.
- Малята, а яка у вас мама? Давайте сядемо зручненько на килимок, а у мене є чарівний клубок! Щоб маму ніколи не губити, треба ниточку тримати та про матусю лагідні слова казати.
(Діти відповідають на питання «яка в тебе мама?» і передають клубочок,залишаючи кінчик нитки у себе в руках.)
Погляньте, яке гарне сонечко утворилось від ваших теплих слів про матусю! Це тому, що мама сонечко в сім’ї – а ми промінчики її!
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.